diumenge, 14 d’octubre de 2012

ENS PREPAREM PER L'HIVERN?

ENS PREPAREM PER L'HIVERN?

Estem encara a la tardor! però ens hem de preparar! la nostre pell ha de lluir sempre, hidratada, sana i nodrida.

Les condicions climatològiques ens afecten, el vent per exemple, ens resseca molt la pell! Si l'altre dia era l'Àlex ( el meu perruquer) qui em feia reflexionar sobre la pell i el cabell, avui es la meva filla, que em pregunta com ha de tenir cura d'ella mateixa i amb què alhora de practicar l'atletisme.

L'activitat física repercuteix en la salut de l'epidermis, fer esport ens aporta energia a la pell. Per què? com que cal respirar amb més freqüència i més profundament, ens arriba més oxigen a la sang. Això estimula el metabolisme cel·lular i accelera la regeneració cutània. Per entendre'ns: es tonifica l'epidermis, es reforcen els músculs i s'expulsen les toxines més ràpidament. Resultat? una pell amb millor aspecte!

Però hi ha aspectes negatius: els qui practiquen esports a l'aire lliure, estan exposats al sol, el vent, el fred... i per tant cal mantenir un bon estat hídric. La hidratació és fonamental! La fotoprotecció és imprescindible! i una correcta nutrició és básica!

Per tenir una pell bonica, no només n'hem de tenir cura a l'exterior amb cremes i locions hidratants, sinó que hem de nodrir-la des de dins.

Com? fruites i verdures aporten vitamines, fibra, minerals i diferents antioxidants. El peix blau conté greixos poliinsaturats amb àcids Omega-3. Arròs i llegums , contenen vitamines del grup B, fibra, antioxidants i minerals com el calci, magnesi i ferro. Fruits secs, aporten vitamina E, greixos poliinsaturats i calci. Aprofita la  varietat de cada temporada!